Aquafresh

Lees meer
  • Gratis thuisbezorgd vanaf €20,-
  • Gratis Achteraf Betalen
  • 30 dagen bedenktijd
  • Voor 15:00 besteld = morgen in huis
Aquafresh

Toen SmithKline Beecham in 1973 Aquafresh® tandpasta oorspronkelijk ontwikkelde, was het ontworpen om een ​​toonaangevend merk voor tandpasta te worden op de markt voor mondhygiëne. SmithKline Beecham wist dat hun tandpasta, om succesvol te worden, een uniek, onderscheidend kenmerk van haar concurrenten zou moeten bezitten. Ze kwamen met twee:

1. Aquafresh® was de eerste gestreepte tandpasta die op dat moment op de markt voor mondhygiëne werd geïntroduceerd. Het had oorspronkelijk blauwe en witte strepen, die synchroon lopen met twee belangrijke productvoordelen: frisse adem en vecht tandbederf.

2. Aquafresh® was ook het eerste merk dat 'versheid' aanbood als een belangrijk productvoordeel voor consumenten. Frisse lucht en een goed smakende tandpasta waren op dat moment belangrijk voor jonge mensen en gezinnen, en dat blijven dat ook vandaag.

De manier waarop Aquafresh® werd gelanceerd, heeft ook zijn aantrekkingskracht vergroot. Voor de lancering is een nieuwe advertentiestijl ontworpen. De advertentie 'Ocean of Freshness' gebruikte afbeeldingen van blauwe zeeën en crestgolven om de frisheid en smaakattributen van het product over te brengen. Deze advertentie was instrumenteel in het verder differentiëren van het merk van zijn concurrenten en Aquafresh® werd al snel gevestigd als het beste en meest moderne tandpastamerk op de markt.